جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

نحوه تبدیل تایمر راه پله به سنسور راه پله

۷۰ بازديد

 مدار سنسور راه پله

در مدار سنسور راه پله همانطور که در تصویر زیر مشخص است ما در سنسورها سه رشته سیم داریم که یکی از رشته ها فاز، رشته دیگری هم نول است که این فاز و نول جهت تغذیه سنسور استفاده می شود و یک رشته هم فاز خروجی است که مستقیم به مصرف کننده متصل می‌شود، این اساس کار سنسور های راه پله است.

تبدیل تایمر راه پله به سنسورفرایند تغییر سیم کشی در حالتی که یک سنسور کلی داریم

همانطور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم دو سناریو داشتیم که یکی از سناریو ها این بود که ما یک سنسور داشته باشیم که کل لامپ ها را خاموش و روشن می کند که در تصویر پایین سیم کشی آن را خدمتتان توضیح دادیم.

تبدیل تایمر راه پله به سنسورهمانطور که در تصویر هم مشخص است ما تایمر را حذف می‌کنیم و به جای آن سنسور نصب می‌کنیم و تنها کاری که باید انجام می دهیم این است که سیمی که از فاز به ورودی کلیدها رفته را قطع کنیم(با ضربدر مشخص شده) و فاز سنسور به فاز شبکه و نول هم به نول شبکه وصل کرده و L تایمر هم به خروجی سنسور وصل میکنیم.

فرایند تغییر سیم کشی در حالتی که هر لامپ به صورت مستقل کنترل شود

حالا میریم سراغ سناریو دوم که گفتیم هر لامپ به تنهایی کنترل شود به این صورت که هر شخصی که جلوی هر لامپ عبور کرد همان لامپ روشن یا خاموش شود.

برای این کار می‌توانیم از سنسورهایی که لامپ سر خود دارند استفاده کنیم و کار خاصی نیاز نیست در سیم کشی مان انجام دهیم کافی است که تایمر را کلا از مدار خارج کنیم و تنها سیمی که به L تایمر متصل بوده را مستقیم به فاز وصل میکنیم به همین راحتی می توانیم سیم کشی را از حالت تایمری به حالت سنسوری تغییر دهیم.

تبدیل تایمر راه پله به سنسور

 

​تبدیل تایمر راه پله به سنسور _ کالنجی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.