سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

عیب یابی آیفون

آموزش تابلو برق صنعتی

عیب یابی آیفون

۹۳ بازديد

تصویر در آیفون موج دار است

این عیب یک ماجرای رایج در انتهای نصب انواع آیفون تصویری می باشد. از عیب یابی آیفون تصویری تکنوتل تا تابا و حتی الکتروپیک بار ها و بار ها با چنین مشکلی مواجه خواهید شد. دلیل آن هم یک موضوع خیلی ساده است. یک جریان قوی برق بر سیم انتقال تصویر شما نویز می اندازد. غالبا در سیم کشی آیفون تصویری چاره ای جز این نیست که بخواهیم سیم ها را از محل عبور کابل های برق انتقال دهیم. رعایت برخی نکات اصولی مانع از تاثیر جریان برق و ایجاد نویز خواهد شد؛ اما در موارد بسیاری عدم رعایت اصول قید شده و نزدیکی طولانی یک کابل برق همراه با سیستم آیفون تصویری است که این موج ها را در تصویر نهایی حاصل می آورد. در مواردی که همه چیز خوب است و سال ها از نصب ایفون تصویری گذشته است و حضور یک کابل برق مزاحم در اطراف سیم های آیفون تصویری یک موضوع محال است؛ اما به یکباره تمام تصاویر در کل سیستم دچار موج می شوند، در چنین زمانی لازم است تا عیب را در خود سیستم جستجو کنیم. مانند نشتی خازن در برد تغذیه آیفون صوتی که از جمله موارد رایج در بروز این اختلال است.

عیب یابی آیفون تصویری

صدا در تمام واحد ها نویز دارد

به مانند آنچه در باب نویز تصویر گفتیم، برای نویز صدا نیز احتمال حضور نامطلوب یک کابل برق بسیار بالا می باشد. در عیب یابی آیفون تصویری همواره باید متوجه حضور پررنگ این کابل های برق مزاحم باشید و تا می توانید محل قرارگیری آنها را از کنار اتصالات آیفون تصویری دور سازید. البته عیب مذکور می تواند از طریق مواردی مانند اشکال در میکروفن پنل و قطعی در سیم شماره ۲ نیز حاصل شود.

رفع مشکل در عیب یابی آیفون تصویری

سوت کشیدن پنل

در عیب یابی آیفون تصویری هرگز همراه با عیب هایی مانند سوت کشیدن پنل و یا گوشی سراغ اتصالات نروید. این یک عیب ساده ناشی از میکروفن پنل و یا گوشی می باشد. مثلا ممکن است میکروفن از جای خود خارج شده باشد و یا آنکه در محل استقرار خود شل است. هر گونه عدم استقرار مستحکم برای میکروفن باعث پیدا شدن این سوت ها در خروجی پنل و یا گوشی خواهد شد.

مادامیکه ارتباط صوتی هست، تصویری وجود ندارد

در عیب هایی این چنینی مانند تصویر نداشتن آیفون تصویری قبل از هر چیز لازم است تا متوجه باشید که در طراحی آیفون صوتی انتقال صدا چیزی متفاوت از انتقال تصویر می باشد. لذا ممکن است در عیب یابی آیفون تصویری با مواردی مواجه شوید که صدا هست و تصویری وجود ندارد. این عیب یا بر اثر قطع سیم شماره ۴ حاصل شده است و یا آنکه دوربین در پنل مقابل درب خراب است.

https://kalengi.ir/iphon-tasviri/

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.